Cum sa te descurci cu clientii dificili


Relatia pe care o dezvolti cu clientii tai este bazata pe cerere si oferta. Cand serviciile de renovare pe care le oferi satisfac cerintele clientului, lucrurile merg usor mai departe si recomandarea vine de la sine. Ce faci insa atunci cand orice ai face, clientul tau nu este multumit?

Pe langa meseria ta, trebuie sa inveti sa iti „citesti” clientii. Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa intelegi tipul de om cu care lucrezi. Nemultumirile clientilor pot fi provocate de motive intemeiate, dar pot avea ca sursa propria lornehotarare, dorinta de a incheia mai repede lucrarile si in unele cazuri, pot fi rezultatul incercarii de a te intimida pentru a obtine preturi mai mici.

Oricare e situatia cu care te confrunti, pastreaza-ti calmul! Transforma cearta intr-o discutie si asculta cu atentie ce are de spus clientul. Nu uita ca esti acolo pentru a-l ajuta sa obtina ceea ce isi doreste, chiar daca ceea ce el isi doreste, tie nu ti se pare potrivit sau necesar.

Iata ce trebuie sa faci pentru a evita situatiile conflictuale si pentru a demonstra ca esti interesat de incheierea cu bine a proiectului:

  • Zambeste, fii increzator si prietenos. Un zambet deschide mai multe usi decat o frunte incruntata!
  • Mentine contactul vizual cu clientul tau. Arata-ti interesul, fii alert si mentine-ti o pozitie corporala dreapta. Limbajul corpului iti poate trada nervozitatea sau plicitseala, asa ca incearca sa te controlezi.
  • Nu da semne de plictiseala sau de iritare atunci cand clientul iti explica in detaliu ce isi doreste. Asculta, arata ca ai inteles ce ti se cere si sustine deciziile clientului.
  • Dupa ce ai ascultat dorintele clientului, repeta o parte din ceea ce a spus, folosind cuvintele lui. Acest comportament il asigura ca ai fost atent si ai inteles ceea ce ti-a comunicat.
  • Nu te certa cu clientii atunci cand sunt nervosi sau atunci cand se plang de serviciile oferite. Controleaza discutia si da-i dreptate clientului, chiar si atunci cand nu are dreptate. Mai tarziu, cand situatia se linisteste, ii poti explica in detaliu de ce nu are dreptate sau de ce ceea ce iti cere e exagerat.
  • Asuma-ti vina atunci cand e cazul si ofera solutii pentru a remedia situatia creata;

Si un ultim sfat: nu lua lucrurile personal, unii clienti sunt dificili indiferent de cum alegi sa te comporti. Chiar si in cazul lor, datoria ta este sa-i ajuti.

Gandeste-te ca fiecare intalnire cu un client e o ocazie pentru a-ti crea  reputatia de mester bun si pentru a-ti vinde mai bine serviciile. Motive de nemultumire, cu siguranta, se vor gasi mereu, dar reactia ta in acele momente vorbeste despre tine si despre profesionalismul tau!


Consilier renovis

Ai intrebari despre renovarea casei?

Ghidul mesterului istet

Clubul meseriasilor


CLUBUL MESERIASILOR fabryo a fost fondat pentru a recompensa fidelitatea profesionistilor care aleg produsele noastre si pentru a sprijini dezvoltarea unei comunitati a meseriasilor din domeniu.

Promotii
magazinul de langa tine


Stii deja ce trebuie sa cumperi?
Te asteptam in cel mai apropiat magazin renovis!


Alege judetul